Min bakidé

Jag är en självlärd bagare som älskar att baka bröd, utan fett eller massa socker/sirap i degen. Bakar med kravmärkta ekologiska ingredienser, jag bakar helst grova bröd med fullkornsmjöl men skall väl försöka göra lite ljusare bröd med och självklart med surdeg som grund. Det viktiga för mej är att göra allt från grunden och inte ta några genvägar, det får gärna ta tid, mina bröd får för det mesta jäsa i minst 24-48 timmar så aromen blir så bra som möjligt (och jag får sova nån timme längre).

måndag 30 augusti 2010

två veckor kvar, stängt i 3 veckor i september.

Bageriet har öppet till och med fredagen 10 september men jag stänger kl 16 denna dag. Sedan är det tre veckors stängt och jag öppnar igen onsdagen 6 oktober. Då är det vanliga tiderna som gäller igen. Jag och mannen drar till Italien för kurvtagning och matupplevelser, små citroner gula och mogna fikon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar