Min bakidé

Jag är en självlärd bagare som älskar att baka bröd, utan fett eller massa socker/sirap i degen. Bakar med kravmärkta ekologiska ingredienser, jag bakar helst grova bröd med fullkornsmjöl men skall väl försöka göra lite ljusare bröd med och självklart med surdeg som grund. Det viktiga för mej är att göra allt från grunden och inte ta några genvägar, det får gärna ta tid, mina bröd får för det mesta jäsa i minst 24-48 timmar så aromen blir så bra som möjligt (och jag får sova nån timme längre).

söndag 4 juli 2010

söndagsöppet

Nu har jag haft söndagsöppet för första gången och det var en hel del kunder som testade detta. (Och även hunnit med att sjunga i Tjörnbrokören vid 50-årsfirandet av Tjörnbron, denna lite regniga söndag. Då höll mina duktiga tjejer Isabel och Dea ställningarna i bageriet.) Det var mest frukostfrallor och baguetter som gick åt men även valnötsbröden var populära denna dag. Jag har bakat med Anniinamjölet och det blir väldigt goda bröd av det. Anniinamjöl är ett specialvetemjöl med ursprung från finland och är lite likt durumvete. Nu laddar jag för nästa vecka och för alla trevliga sommarboende på ön. Vi ses hoppas jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar