Min bakidé

Jag är en självlärd bagare som älskar att baka bröd, utan fett eller massa socker/sirap i degen. Bakar med kravmärkta ekologiska ingredienser, jag bakar helst grova bröd med fullkornsmjöl men skall väl försöka göra lite ljusare bröd med och självklart med surdeg som grund. Det viktiga för mej är att göra allt från grunden och inte ta några genvägar, det får gärna ta tid, mina bröd får för det mesta jäsa i minst 24-48 timmar så aromen blir så bra som möjligt (och jag får sova nån timme längre).

måndag 21 september 2015

Snart klart, flytt i oktober

Nu då! Jag är kvar i min bagerilokal till och med lördagen den 3 oktober. Söndag 27 september är det Matfest i hela VästraGötaland och jag har öppet mellan kl 11-16 (och fyller 55 år på samma dag, fast det låtsas vi inte om!). Därefter åker jag en liten tur till Östersund för att delta i Mathantverkstävlingen och Ide- och kunskapsmässan Saerimner, Eldrimners stora konferens om Mathantverk som pågår på Frösön från 6-8 oktober. Under tiden blir nog mina nya bagerilokaler snart klara och jag hoppas och planerar att kunna öppna i nya bageriet den 17 oktober om allt går som det är tänkt. Kanske är inte allt helt klart då men vi börjar baka i allafall. Så är läget just nu. Återkommer senare med mer info så fort jag får klarhet, hälsar SuraLotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar