Min bakidé

Jag är en självlärd bagare som älskar att baka bröd, utan fett eller massa socker/sirap i degen. Bakar med kravmärkta ekologiska ingredienser, jag bakar helst grova bröd med fullkornsmjöl men skall väl försöka göra lite ljusare bröd med och självklart med surdeg som grund. Det viktiga för mej är att göra allt från grunden och inte ta några genvägar, det får gärna ta tid, mina bröd får för det mesta jäsa i minst 24-48 timmar så aromen blir så bra som möjligt (och jag får sova nån timme längre).

fredag 27 maj 2011

Kristihimmelsfärdsveckan

Det är högtid efter högtid som en hinderbana fram till sommaren. Nu på Kristihimmelfärdshelgen - onsdag har jag öppet tidigare än vanligt kl 9, på torsdagen/Kristihimmelsfärdsdagen har jag stängt men öppet som vanligt fredag och lördag. Sen är det ju 6 juni, svenska sillens - nej flaggans - dag och jag skall vara med på Klädesholmen som firar både sill och flagga. Det skall bli kul, håll tummarna för att vädret är bra bara. Nu har jag lite flingor och kross från WästgötaBönderna i butiken ihop med Lögens Kvarns mjölpåsar som vanligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar