Min bakidé

Jag är en självlärd bagare som älskar att baka bröd, utan fett eller massa socker/sirap i degen. Bakar med kravmärkta ekologiska ingredienser, jag bakar helst grova bröd med fullkornsmjöl men skall väl försöka göra lite ljusare bröd med och självklart med surdeg som grund. Det viktiga för mej är att göra allt från grunden och inte ta några genvägar, det får gärna ta tid, mina bröd får för det mesta jäsa i minst 24-48 timmar så aromen blir så bra som möjligt (och jag får sova nån timme längre).

tisdag 6 april 2010

Konstrundan i påsk

Nu är påsken över och jag pustar ut efter en kul och intensiv helg, jag trodde inte att det skulle komma så mycket folk på Konstrundan men det kom det - med råge och det var jättekul. Tack alla för den fina responsen jag får från alla positiva kunder - nya som gamla. Nu bakar jag vidare med alla glada tillrop ringande i öronen och med händerna djupt i degen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar