Min bakidé

Jag är en självlärd bagare som älskar att baka bröd, utan fett eller massa socker/sirap i degen. Bakar med kravmärkta ekologiska ingredienser, jag bakar helst grova bröd med fullkornsmjöl men skall väl försöka göra lite ljusare bröd med och självklart med surdeg som grund. Det viktiga för mej är att göra allt från grunden och inte ta några genvägar, det får gärna ta tid, mina bröd får för det mesta jäsa i minst 24-48 timmar så aromen blir så bra som möjligt (och jag får sova nån timme längre).

måndag 15 januari 2018

Kurser våren 2018

Det bli en tvådagarskurs via Eldrimner hos mej den 17-18 september 2018. Anmälan och koll om kursen här

Och några 1-dagars surdegskurser under våren på bageriet i Bleket/Tjörn. 

Lördagar att välja på: 21/4 eller 28/4, kl 16-19:30 ich.



Kurskostnad 1150:-/deltagare. Du får en grundgenomgång i surdegsbakning med olika degar, jäskorgar, baguetter, fristående bröd. Hur du startar surdeg och får den att överleva, olika mjölsorter - jag använder bara gamla kultursorter och bara surdeg.  Vi fikar och provsmakar det vi åstadkommit.
Medtag förkläde, nått att ha på huvudet, inneskor, burk för surdeg att ta med hem. Det blir en del bröd att lägga i frysen med.

Hur anmäler man sig?

Du mailar mej: info@lottasbakoform.se eller ringer/sms 0702194733 eller kommer in och pratar med mej på bageriet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar